Klage over bestyrelsesforholdene i E.ON Varme

Energitilsynet
Nyropsgade 30
1780 København V.

Kopi
    Forbrugerrepræsentanterne i E.ON Varme Danmark ApS' bestyrelse
    Folketingets Energipolitiske Udvalg
    Marie Louise Allerslev
    Nikolaj Rasch Skou

24. september 2009

Klage over E.ON Varme Danmark ApS' vedtægter

Indledningsvis skal jeg bemærke at jeg er klageberettiget og har partsstatus efter varmeforsyningslovens § 23k Stk. 4, jf. Energiklagenævnets afgørelse 1021-5 af 20. oktober 2008, side 13, 2. afsnit.

Endvidere skal jeg gøre opmærksom på Energitilsynets afgørelse 4/0920-0101-0082 af 28. januar 2008, hvor pkt. 31 lyder:

Det understreges, at Energitilsynet af egen drift eller i anledning af en klage ikke ved denne afgørelse er afskåret fra at kunne behandle spørgsmål om vedtægterne i selskabet eller den faktiske udmøntning af forbrugerindflydelsen.

Jeg klager over at E.ON Varme Danmark ApS' vedtægter, i modstrid med varmeforsyningslovens bestemmelser, indskrænker forbrugernes rettigheder på urimelig vis, og at Energitilsynet derfor skal sørge for at de ændres, jf. varmeforsyningslovens § 21 Stk. 6. De mere detaljerede krav fremgår af sidste afsnit, "Konklusion på min klage", i denne henvendelse. Klagen er foranlediget af de seneste hændelser i E.ON Varmes bestyrelse, se afsnittet "Den seneste udvikling" samt bilag 1, 2 og 3.

 

Varmeforsyningslovens § 23h Stk. 1

Varmeforsyningslovens § 23h Stk 1 lyder således:

Flertallet af bestyrelsesmedlemmerne i en virksomhed, der ejer et anlæg til fremføring af opvarmet vand eller damp, skal vælges af de forbrugere, hvis ejendomme er tilsluttet virksomhedens anlæg, eller af en eller flere kommunale bestyrelser i virksomhedens forsyningsområde i kraft af disses udøvelse af deres ejerbeføjelser på virksomhedens generalforsamling eller på anden måde. Flertallet kan også vælges af forbrugere og en eller flere kommunale bestyrelser i forening.

Lovens forarbejder nævner intet om, hvorledes ordet "flertal" skal forstås. Det må derfor antages at ordet skal forstås bogstaveligt, som det opfattes i det danske sprog, og således ikke kan fortolkes indskrænkende. Det følger heraf at de af forbrugerne eller kommunalbestyrelserne valgte bestyrelsesmedlemmer skal have samme rettigheder og pligter som de af selskabet valgte bestyrelsesmedlemmer.

 

Energitilsynets og Energiklagenævnets tidligere afgørelser

Ved afgørelse 4/0920-0101-0082 af 28. januar 2008, som stadfæstet af Energiklagenævnet i afgørelse 1021-5 af 20. oktober 2008, har man imidlertid godkendt E.ON Varmes vedtægter, der indskrænker forbrugernes bestyrelsesmedlemmers rettigheder væsentligt:

  1. E.ON Varme tildeler sig selv vetoret, idet intet forslag kan vedtages uden at mindst et E.ON-valgt bestyrelsesmedlem stemmer for. Derved deler vedtægterne bestyrelsesmedlemmerne op i et "A-hold" og et "B-hold", hvor udviklingen har vist (se nedenfor), at forbrugerne i praksis er frataget enhver form for indflydelse.
  2. Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, hvis samtlige E.ON-valgte medlemmer er tilstede, medens der kun behøver at være eet forbrugervalgt medlem tilstede for beslutningsdygtighed. E.ON sikrer sig herved at der altid er det maksimale antal E.ON stemmer tilstede.
  3. Vedtægterne foreskriver at der skal vælges suppleanter for de E.ON-valgte medlemmer, medens der ikke kan vælges suppleanter for de forbrugervalgte medlemmer. Dette forhold er dog ændret ved E.ON Varmes vedtægter af 10. april 2008.
  4. "Ekstraordinære" beslutninger skal godkendes af generalforsamlingen.
  5. Ansættelse og afskedigelse af direktionen skal forelægges generalforsamlingen.

Under de nævnte sagers behandling nævnte jeg flere gange at Energitilsynet og Energiklagenævnet hermed har forvandlet forbrugerindflydelsen til blot observatørstatus. Denne observatørstatus er på det seneste blevet yderligere udvandet, se nedenfor.

 

Effekten af Energitilsynets og Energiklagenævnets afgørelser 1 år og 8 måneder senere

Via aktindsigt hos Energitilsynet i sag 4/0920-0200-0111 om skærpet tilsyn med bestyrelsesarbejdet i E.ON Varme, samt i nogle tilfælde direkte fra E.ON Varme, har jeg bla. modtaget mødereferater fra de bestyrelsesmøder, der har været afholdt med forbrugerrepræsentation.

I alle møder deltager E.ONs advokat, Klavs V. Gravesen. Det er tydeligt at han ikke er tilstede for at belyse specifikke juridiske problemer, idet dette lige så vel kunne varetages af E.ONs koncernjurist. Man får helt klart det indtryk, at advokatens opgave er at være "vagthund" overfor forbrugerrepræsentanterne. Det kan her nævnes at aktindsigten også omfattede møder fra før forbrugerrepræsentanterne tiltrådte, og i intet tilfælde optræder der advokater i disse mødereferater.

Det overordnede billede referaterne giver, er ufuldstændig information og udeladelse af vigtige sager til behandling. Her er nogle eksempler:

  1. Der behandles kun sager, som E.ON har udvalgt og sat på dagsordenen. Hovedparten af disse er uden betydning. Et af de få virkelig betydningsfulde emner, som E.ON ikke kan undgå, er tariferingen, men her leveres i højeste grad ufyldestgørende oplysninger. Det fremgår af referaterne at E.ON til stadighed har hævdet, at man tariferer efter Energitilsynets praksis, nemlig at priserne skal være fuldt ud "kostægte", dvs. at faste omkostninger skal opkræves som faste betalinger, og variable omkostninger (varmeprisen) skal opkræves som variabel betaling. E.ON har på intet tidspunkt nævnt 80/20 reglen, hvorefter indtil 80% af den samlede betaling kan opkræves via den variable betaling, også selvom det drejer sig om faste omkostninger. Ved denne undladelse er det lykkedes E.ON at lokke forbrugerrepræsentanterne til at stemme for en "kostægte" prisstruktur, der i særklasse giver de højeste faste forbrugerbetalinger i landet.
  2. På forespørgsel fra forbrugerrepræsentanterne i foråret 2009 om ikke prisstrukturen kunne lægges om, så de faste omkostninger udgjorde en mindre del af den samlede betaling, blev 80/20 reglen heller ikke nævnt. I stedet arrangerede E.ON et møde med Energitilsynets sekretariat, der skulle klarlægge hvilke muligheder, der findes for omlægning af priserne. Fra dette møde har jeg modtaget sekretariatets officielle referat. Det har kun få lighedspunkter med det, der blev refereret på det følgende bestyrelsesmøde i E.ON Varme.
  3. På bestyrelsesmødet i slutningen af maj, hvor bestyrelsen skulle godkende selskabets årsrapport, fik forbrugerrepræsentanterne først udleveret årsrapporten på selve mødet. Herved blev forbrugerrepræsentanterne frataget muligheden for at rådføre sig med hinanden eller fx. regnskabskyndige rådgivere, hvilket er meget lidt betryggende for de betalende forbrugere, som forbrugerrepræsentanterne repræsenterer. Det, at et så vigtigt dokument til godkendelse først fremlægges på selve mødet, kan karakteriseres som "usædvanligt", men det kan også karakteriseres som "uanstændigt".
  4. E.ON hævder gang på gang, overfor bestyrelsen såvel som overfor offentligheden, at det astronomisk høje prisniveau udelukkende skyldes barmarksværkernes dårlige økonomi, men undlader at nævne, at priserne for disse først begyndte at tage fart ved E.ONs overtagelse af værkerne. Dertil kommer at E.ON helt glemmer at nævne, at Frederikssund slet ikke er et barmarksværk, men at priserne også dér er på himmelflugt. Bestyrelsen blev derfor enig om at forbrugerrepræsentanterne (og ikke E.ONs folk) skulle gå til ministeren for at bede om statssubsidier til E.ON. Det fremgår af materialet at dette iniatiativ skulle være taget af forbrugerrepræsentanterne, men disse havde formentlig ikke fået ideen uden E.ONs massive propaganda. Ministeren var fornuftig nok til at afslå et sådant møde.
  5. Den 29. juni beder E.ON Energitilsynet træffe afgørelse vedrørende tilsynets tilkendegivelse af 22. juni om udtrædelse. Denne anmodning bliver afsendt kun få timer efter afslutningen af et bestyrelsesmøde, men uden at bestyrelsen blev orienteret herom, og derfor ikke fik mulighed for at stille spørgsmål eller gøre indsigelse.
  6. Den 20. august udsteder Energitilsynet pålægget vedrørende udtrædelse til E.ON Varme. Selvsamme dag indbringer E.ON pålægget for Energiklagenævnet, stadig uden at det forelægges bestyrelsen. (Det forlyder at Energiklagenævnets sekretariatschef skulle have udtalt, at man aldrig tidligere har set en klage komme så hurtigt ind).
  7. Den 25. juni beder Energitilsynet E.ON om at komme med forskellige forslag til priser et al. inden den 1. september som oplæg til forhandlinger ifm. Energitilsynets tilkendegivelse af 22. juni. E.ON afsender sit svar den 31. august uden at det først er blevet forelagt bestyrelsen, så denne kunne få mulighed for at afsløre, at E.ON - i stedet for at foreslå prisnedsættelser som forudsat - foreslår prisforhøjelser (i eksemplet for Ørslev-Terslev, hvis man anvender standardhuset på 130 kvm / 18,1 MWh i stedet for at anvende det af E.ON brugte mindre hus med et meget lille forbrug).

Som det ses, styres bestyrelsesarbejdet af E.ON - og kun af E.ON. Forbrugerrepræsentanterne er prisgivet E.ONs dispositioner.

 

Den seneste udvikling

På E.ON Varmes bestyrelsesmøde den 17. september var der stor vrede blandt forbrugerrepræsentanterne mht. til en del af de undladelser, der er beskrevet ovenfor. Borgmester René Tuekær har foranlediget en redegørelse herfor på Faxe kommunes hjemmeside. Redegørelsen er gengivet i bilag 1.

På mødet vedtog forbrugerrepræsentanterne også et protokollat, der er gengivet i bilag 2. Forbrugerrepræsentanterne var af den opfattelse, at protokollatet var vedtaget med deres flertal i bestyrelsen, men er senere af direktør Tore Harritshøj, E.ON Varme, blevet belært om, at man i E.ON kun betragter protokollatet som en hensigtserklæring, idet det ikke var vedtaget i bestyrelsen, da intet E.ON-medlem havde stemt derfor!

Det var helt nyt for forbrugerrepræsentanterne, at E.ON Varme har udstyret sig selv med en vetoret, så også den oplysning har E.ON forholdt forbrugerrepræsentanterne. Af en efterfølgende email korrespondance, gengivet i bilag 3, ses det da også, hvorledes journalist Nikolaj Rasch Skou dokumenterer dette faktum.

Af disse tre bilag er det således dokumenteret, hvorledes E.ON unddrager vore forbrugerrepræsentanter den indflydelse varmeforsyningsloven skulle sikre dem ved at være i flertal i bestyrelsen, og ligeledes ses det, hvorledes E.ON manipulerer forbrugerrepræsentanterne ved at unddrage dem relevant og vigtig information.

 

De seneste to bestyrelsesmøder har ikke været beslutningsdygtige

§ 5.5 i E.ON Varmes vedtægter foreskriver at bestyrelsen er beslutningsdygtig når samtlige E.ON-valgte medlemmer samt mindst eet kommunalbestyrelsesvalgt medlem er tilstede. Ved de bestyrelsesmøder, der har været afholdt efter at formanden for E.ON Varmes bestyrelse, direktør i E.ON Danmark A/S Jørn Bue Madsen, fratrådte, ser det ikke ud til at dennes suppleant ikke været indkaldt. Der har således kun været 2 ud af 3 E.ON-valgte medlemmer tilstede, og bestyrelsen har derfor ikke været beslutningsdygtig.

Det kan undre at advokat Gravesen, der var tilstede ved begge møder (og hvis sikkert ikke ubetydelige honorar formentlig skal betales af forbrugerne som "nødvendig omkostning ved distribution af varme") ikke gjorde opmærksom på dette forhold ved starten af møderne. Heller ikke efterfølgende har det været nævnt.

 

Konklusion på min klage

Med baggrund i ovenstående dokumentation ønsker jeg at Energitilsynet, med hjemmel i varmeforsyningslovens § 21 Stk. 6, skaffer E.ON Varme Danmark ApS' forbrugere den indflydelse gennem det reelle flertal i selskabets bestyrelse, som varmeforsyningsloven foreskriver i § 23h Stk 1:

  1. At E.ON Varmes vedtægter ændres således at alle indskrænkninger i forbrugerrepræsentanternes rettigheder fjernes, herunder
    1. at E.ONs vetoret fjernes.
    2. at pligter og rettigheder er ens for de kommunalt valgte forbrugermedlemmer og for de E.ON-valgte medlemmer.
    3. at der skal være ens regler, og dermed ligevægt, for bestyrelsens beslutningsdygtighed ved bestyrelsesmedlemmers forfald.
       
  2. At al henlæggelse til generalforsamlingen af beslutninger, der sædvanligvis blandt aktie- og anpartselskaber ikke henlægges til generalforsamlingen, fjernes fra E.ON Varmes vedtægter. Det gælder især
    1. De såkaldte "ekstraordinære" beslutninger som opremset i vedtægternes § 7.1.
    2. Leveringsbetingelser.
    3. Ansættelse og afskedigelse af direktionen.

Kun gennem sådant et indgreb vil E.ON Varmes forbrugere få de samme rettigheder og gennemskuelige forhold som forbrugerne har i andelsselskaber, og som varmeforsyningsloven tilsigter.

Jeg henviser også til email korrespondancen i bilag 3, hvor formanden for Energitilsynet citeres for at sige:

Hvis jeg som medlem af en bestyrelse ikke blev gjort opmærksom på en vildfarelse, som at bestyrelsen ikke var beslutningsdygtig, eller at afstemningsreglerne gjorde, at forbrugernes stemmer ikke alene kunne vedtage et forslag, så ville jeg tale med meget store bogstaver.

Jeg går ud fra at formanden i denne sag vil tale med lige så store bogstaver på vegne af E.ONs forbrugere.

 

Med venlig hilsen
Jens Allerslev.

Egetoften 7
3660 Stenløse.

tel.  5190 3822

 

 

Bilag1

 

Efter bestyrelsesmødet i E.ON Varme den 17. september, udsendte forbrugerrepræsentant, borgmester René Tuekær, Faxe kommune, en meddelelse på Faxe kommunes hjemmeside - originaludgaven kan ses her, og teksten er gengivet her:


 

17.september 2009

Fjernvarme i Terslev/Ørslev: Forbrugerrepræsentanter kræver billigere varme

Torsdag den 17. september 2009 blev der afholdt møde i bestyrelsen i E.ON Varme Danmark ApS. Ved mødet deltog de fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer; Dan Riise (Hillerød Kommune), Morten Skovgaard (Frederikssund Kommune), Peter Hansen (Egedal Kommune) og René Tuekær (borgmester i Faxe Kommune). 

De kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har på mødet givet udtryk for, at prisen på varme fra E.ON Varme Danmark ApS skal sættes ned. Oplægget er, at de fremtidige priser maksimalt skal udgøre to tredjedele af det nuværende niveau. Kravet er således en prisnedsættelse på 33 %. 

De fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har desuden krævet, at E.ON Varme Danmark ApS trækker sin klage til Energiklagenævnet tilbage. En klage, som vedrører Energitilsynets pålæg den 20. august 2009 og som E.ON Varme Danmark ApS har sendt uden at de fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har været orienteret. 

De fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har derudover bedt om et møde med den øverste ledelse i E.ON-koncernen, med henblik på at foreligge direktionen deres vurdering af den nuværende situation. Mødet skal afholdes senest den 10. oktober 2009. 

”Vi har i dag sendt et klart signal om, at priserne skal ned!”, fastslår borgmester René Tuekær og fortsætter: ”Vi kan ikke acceptere E.ON’s seneste udspil til en ny prisstruktur, for det hjælper ikke forbrugerne, at prisen bliver minimalt billigere i 2009, hvis den stiger igen allerede i 2010. Samtidig giver den nye struktur kun billigere varme til nogle af forbrugerne, mens andre kommer til at betale mere. Det er ikke godt nok – forbrugerne skal have reelle prisnedsættelser og det er afgørende, at vi finder en løsning, hvor priserne holdes nede, også på længere sigt”, 

René Tuekær understreger, at det netop er derfor, at han og de øvrige kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer nu ønsker et møde med den øverste ledelse i E.ON koncernen. 

”E.ON Varme Danmark hævder, at det ikke vil være økonomisk forsvarligt at imødekomme vores ønsker. Vi vil derfor nu gå til koncernens øverste ledelse og foreligge dem vores synspunkter. Der er behov for, at man internt i E.ON-koncernen tilfører en betydelig kapital til E.ON Varme Danmark ApS, så det bliver muligt at sætte priserne varigt ned”. 

René Tuekær tilføjer, at det desuden har været afgørende for de kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer, at klagen til Energiklagenævnet bliver trukket tilbage. 

”Klagen blev sendt uden at vi var orienteret, og en klage over Energitilsynets pålæg er med til at trække sagen i langdrag. Det kan vi ikke acceptere. Sagen har allerede varet længe og forbrugerne skal have en afklaring”. 

De fire kommunalpolitiske bestyrelsesmedlemmer har udarbejdet et selvstændigt protokollat efter dagens møde, som dags dato er tilført den samlede bestyrelsesprotokol (anført i bilag 2).

 

 

 

Bilag 2

 

På E.ON Varmes bestyrelsesmøde den 17. september vedtog forbrugerrepræsentanterne dette protokollat:


 

Forslag 17. september 2009

Forbrugerrepræsentanterne i bestyrelsen for E.ON Varme ønsker snarest og senest 10.10.09 et møde med E.ON koncernen, idet vi ønsker at forelægge vores vurdering af situationen p.t., som efter vores opfattelse vil medføre væsentlig tilførelse af kapital.

Vi mener, at der som oplæg til forhandlingerne med Energitilsynet skal ske en nedsættelse af varmepriserne til 2/3 af nuværende niveau.

For at sikre en hurtig afklaring ønsker forbrugerrepræsentanterne endvidere, at E.ON trækker sin påklage til ankenævnet vedrørende Energitilsynets tilkendegivelse om udtrædelsesydelse.

Morten Skovgaard        Peter Hansen

René Tuekær                Dan Riise

 

 

Bilag 3

 

En email korrespondance der viser noget af den tumult og frustration, der fulgte i kølvandet på bestyrelsesmødet den 17. september 2009.


 

 

SV: beslutninger fra sidste bestyrelsesmøde


Jens Allerslev 23. sep. 2009 16.33
Til: Dan Riise, Morten Skovgaard, Peter Hansen, René Tuekær
Cc: Nikolaj Rasch Skou, Marie Louise Allerslev, Kamma Eilschou Holm Jonassen


Til vore forbrugerrepræsentanter i E.ON Varme Danmark ApS' bestyrelse.

Peter Hansen beder nedenfor om gode råd i forbindelse med den tumult, der hersker efter bestyrelsesmødet den 17. september. Her er mit bidrag:

Den 28. januar 2008 traf Energitilsynet afgørelse om "at sekretariatet frem til december 2009 fører et skærpet tilsyn med selskabets overholdelse af forbrugerindflydelsesbestemmelserne". Afgørelsen, hvor tilsynet også udtaler en skarp kritik (tilsynets ordvalg) af selskabets håndtering af varmeforsyningslovens krav om forbrugerrepræsentation i bestyrelsen, har sagsnr. 4/0920-0200-0111 og kan ses her.

Jeg antager at I, som forbrugerrepræsentanter, kan henvende jer til Energitilsynets sekretariat, kontorchef Kamma Eilschou Holm Jonassen, og med henvisning til det skærpede tilsyn bede sekretariatet om at endevende hele forløbet.

Med venlig hilsen
Jens Allerslev

Egetoften 7
3660 Stenløse.

tel.  5190 3822

---------- Videresendte meddelelser ----------
Fra: Nikolaj Rasch Skou
Dato: 23. sep. 2009 10.15
Emne: SV: beslutninger fra sidste bestyrelsesmøde
Til: Peter Hansen, Jens Allerslev

Hej Peter.

 

Jeg har netop talt med Energitilsynets formand. Han mener, at E.ONs vedtægter ikke adskiller sig fra de erhvervsbestyrelser han kender til. MEN: ”Hvis jeg som medlem af en bestyrelse ikke blev gjort opmærksom på en vildfarelse, som at bestyrelsen ikke var beslutningsdygtig, eller at afstemningsreglerne gjorde, at forbrugernes stemmer ikke alene kunne vedtage et forslag, så ville jeg tale med meget store bogstaver”.

 

Med hensyn til det første, så ER Morten Skovgaard vel konsitueret, således at E.ON anerkender, at bestyrelsen er beslutningsdygtig!?

 

Med hensyn til det andet, så er det meget interessant – som du fortalte – at ingen af de to vellønnede advokater, fortalte jer, at afstemningen under punkt 6 resulterede i en ugyldig beslutning.

 

Reglerne er her:

 

      De væsentligste bestemmelser om forbrugerindflydelse i E.ON Varmes vedtægter kan sammenfattes således:

    • Bestyrelsen er på 7 medlemmer.
    • 3 medlemmer vælges af virksomhedens generalforsamling.
    • 4 medlemmer vælges af de fire kommuner i hvilke E.ON Varme har flest slutbrugere.
    • Bestyrelsen er beslutningsdygtig når samtlige generalforsamlingsvalgte medlemmer er til stede samt mindst ét kommunalbestyrelsesvagt medlem.
    • Anliggender afgøres ved simpelt stemmeflertal.
    • Dog skal mindst et generalforsamlingsvalgt medlem udgøre en del af flertallet.
    • Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.
    • Der vælges suppleanter for de bestyrelsesmedlemmer, der er valgt af generalforsamlingen, men tilsvarende gælder ikke for de bestyrelsesmedlemmer, der er valgt af kommunalbestyrelserne.

18.         Med hensyn til vedtægtsbestemmelserne om beslutningsdygtighed, stemmelighed og at mindst et generalforsamlingsvalgt medlem skal udgøre en del af flertallet bemærker sekretariatet, at de gældende vedtægter på den ene side indebærer, at de kommunalbestyrelsesvalgte medlemmer har mulighed for at blokere et forslag fra virksomhedens ejere, og på den anden side at de kommunalt valgte medlemmer ikke kan gennemtrumfe et forslag, som ejerne er imod.

19.         Sekretariatet finder på dette grundlag, at de gældende vedtægter tilgodeser ejernes legitime interesser i virksomhedens drift på en måde, som ikke griber mere ind i forbrugerindflydelsen end interessen tilsiger.

Jeg hører gerne fra dig, hvis du heller ikke i dag får besked om, at E.ON foretager sig noget.

 

Mvh/Nikolaj.

 



Fra: Peter Hansen
Sendt: 22. september 2009 14:47
Til: Nikolaj Rasch Skou, Marie Louise Allerslev, Per Terjesen
Cc: Morten Skovgaard, René Tuekær, Dan Riise
Emne: VS: beslutninger fra sidste bestyrelsesmøde
Prioritet: Høj

 

Til alle interesserede

Da det synes helt klart, at E.ON ikke ønsker at repektere de beslutninger, som vi træffer i bestyrelsen for E.ON Varme, har jeg skrevet som anført nedenfor til dire. Hvis der ikke er handlet fra direktionen inden i morgen, vil jeg foreslå at vi(forbrugerrepræsentanterne i bestyrelsen) fremsender beslutningerne til de relevante modtagere. Jeg modtager gerne reaktioner og/eller gode råd.

Venlig hilsen

Peter

 



Fra: Peter Hansen
Sendt: 22. september 2009 14:35
Til: Thomas Andersen Thrane, Tore Harritshøj
Cc: René Tuekær, Morten Skovgaard, Dan Riise
Emne: beslutninger fra sidste bestyrelsesmøde
Prioritet: Høj

Kære Thomas og Tore

Fra pressen erfarer jeg, at hverken Energitilsynet eller Energiklagenævnet har modtaget meddelelse om vores bestyrelsesbeslutning om varmeprisernes nedsættelsetil 2/3 af nuværende niveau eller tilbagetrækning af anken over nuværende udtrædelsesydelse!?


I bedes venligst snarest fremsende dokumentation for fremsendelse af de på bestyrelsesmødet trufne beslutninger jvf. ovenstående.


Venlig hilsen

Peter Hansen
bestyrelsesmedlem E.ON Varme